Paleo Fudge - Egészséges édesség
2015. március 09. írta: SegAn

Paleo Fudge - Egészséges édesség

Új divat a paleo az egészséges étkezések sorában. Némileg kételkedem a dologban, de van néhány rendkívül jó recept, ami ugyan paleo és nagyon finom :) Mint ez a csokis fudge. A fudge szó magyarul jelenthet dumát, butaságot, maszlagot, de talán mégis jobb ha tejkaramellának aposztrofáljuk. Egy próbát megér mindenesetre :)

fudge4.jpg

Hozzávalók

1/2 csésze kókuszolaj

1/2 csésze jó minőségű kakaópor

1/2 csésze mandulavaj vagy sima vaj

1/4 csésze méz (de lehet juharszirup is

1/2 teáskanál vanília

Langyosítsd meg a kókuszolajat, keverd össze a többi hozzávalóval turmixgépben vagy mixerrel.  

Öntsd szilikon mini muffin formákba vagy szilikon csokikészítő formába, de mehet a fagyasztószekrény jégkockakészítő edényébe is. Körülbelül másfél két centit önts az edényekbe. Egyébként kis tepsiben is nagyszerű, ekkor kockára vághatjuk dermedés után. 

Pihentessük 30 percig a hűtőben vagy 15 percig a fagyasztóban.
Érdemes megkóstolni :)


fudge2.JPG
fudge3.JPG

vegan_chocolate_fudge.jpg

Forrás: http://creatingnaturally.com/

A bejegyzés trackback címe:

https://skylarkfield.blog.hu/api/trackback/id/tr157255559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2015.03.10. 10:42:14

Tetszik, és noha én sem 'paleózom', van is otthon hozzá minden, csak kellemesen drága lesz. (Extraszűz kókuszolaj, 20% feletti zsírtartalmú kakaó, bio méz, Kerrygold vaj, bio juharszirup, vaníliakivonat....)

SegAn 2015.03.10. 10:44:08

Én sem "palozom", de ezt ki kellett próbálnom. Egyébként nem muszáj extraszűz kókuszolajjal, de ha van otthon, hát érdemes azzal csinálni. Bioméz is elengedhető, elegendő egy jobb minőségű. Tudom, hogy kicsit drága, de én már ott tartok, hogy egye fene... amit megeszem, legyen jó minőségű.
Ez garantáltam finom ! :)

Silbermann 2015.03.10. 19:19:07

Elképzelem, amikor az ősember kókuszolajból, jó minőségű kakaóból, vajból stb. elkészítette magának ezt a (paleolit korabeli) édességet.

SegAn 2015.03.10. 19:22:03

Kedves Silbermann! Egyetértek :) Valahogy nem mindig érzem hitelesnek ezt a paleo étkezést. Nekem ez a fudge volt az első "paleo" próbálkozásom. De ha már megemlítetted az ősembert.... vajon neki is volt szilikonformácskája vagy ő elefánt agyarba töltötte? :-)

spinat 2015.03.10. 19:32:32

@SegAn: nem érzed hitelesnek? a paleo egy hihetetlen baromság. Ettöl még lehet a fenti csoki finom.

SegAn 2015.03.10. 19:35:24

@spinat: Eddig ez az egyetlen paleos étel, amit elkészítettem, ez azért talán jelent valamit ? :-)
Ez a recept viszont megragadt a fejemben, zsongott pár napig és paleo ide, paleo oda, megcsináltam. Nem bántam meg, de ettől még nem vagyok paleo hívő.
Aki viszont hisz benne, az tegye :-) Mindenesetre csináld meg ezt a csoki fudge-t, nem bánod meg !

tisztapista 2015.03.11. 10:03:03

Ennek a retkes ősembernek, akinek annyi esze nem volt, hogy a fogai között csócsált húshoz kenyeret egyen, annyi sütnivalója azért volt, hogy csokit zabáljon?

Ennyit a paleo divatozásról...

Nazareus 2015.03.11. 10:03:17

Biztos finom, de mitöl lenne egészséges?

SegAn 2015.03.11. 10:05:04

@Nazareus: Talán attól, hogy nincs benne túlfinomított cukor és liszt.

Nazareus 2015.03.11. 10:29:52

@SegAn: de van benne cukor, zsir, olaj...

SegAn 2015.03.11. 10:31:24

De nem disznózsír és a túlfinomított fehér cukor.
Nem védem a paleo-t, távol álljon tőlem, nem vagyok híve.

Nazareus 2015.03.11. 10:40:10

@SegAn: ok, értem én, nekem sajnos akkor se egészséges. Föleg juharsziruppal (a méz se túl jó, de még mindig jobb).

SegAn 2015.03.11. 10:41:25

@Nazareus: Sajnos nekem sem az igazán. Küzdök a cukorfélék kikerülésével, és ez igencsak nehézkes.
süti beállítások módosítása