Drága jó Lajosom...
2018. január 07. írta: SegAn

Drága jó Lajosom...

img_9110.jpgLajos Szigetvárról érkezett Mercitől kaptam ajándékba. Szeretem őt nagyon, második volt a sorban az antik darabok közül. Új életem új bútorai. Ráadásul ugyanolyan ruhája volt, mint a szófának, szóval passzoltak, egy család tagjai voltak. Ja, nem említettem, Lajos a szék.

Múlt az idő, változtak a hangulatok, a színek, Lajosra ráfért egy alapos ráncfelvarrás. Egy szerkezeti megerősítés után kezdődött a casting. Milyen ruhát viseljen Lajos? Milyen legyen a király új ruhája. Rágombostűztem naponta egy új anyagot, de valahogy semmi sem fogott meg. Azt sem tudtam még egyébként, hogy hova fog kerülni, melyik szoba színvilágához passzoljon. Egy idő után beleuntam a castingolásba és döntöttem, hogy a kezem ügyébe eső első anyag lesz a király új ruhája. Olyan, amilyen!

Lajosról lefejtettem a régi ruháját és nekiestem a csiszolóvászonnal. Ez a legrondább munka és alaposan kell végezni. Két napig tartott, de minden pórusom tele lett az apró fehér porszemcsékkel. Itt a rezgőcsiszoló sajnos nem jöhetett szóba, csakis a kézi csiszolás durva és finom vásznakkal.

Aztán jött a festés. Új festéket próbáltam ki rajta, a nagyon drága Lignocolort. Lehet, hogy szép, meg jó, meg modern, de nem nyerte el a tetszésem ez a festék. Árához képest annyit azért nem tud, mint amit egy OBI saját márkás festéke ne tudna. De ha már belekezdtem a lignos festésbe, be kell fejezni. Ráadásul kifejezetten miatta vettem meg ezt az aranyárban árult kencét.

Új szivacsokat is kapott, hogy pufibb legyen és kényelmesebb.  Jött a kárpitozás, és be kell valljam az összes eddig elkészült székem közül, ez volt a legnehezebb. Valahogy nem állt kézre az elektromos tűzőgép, nem úgy feszült az anyag, ahogy szerettem volna, túl meleg volt a nyár, nem tetszett a bortni színe, de kár a szót szaporítani, ez lett belőle. Ki kell bírnia pár évet, míg új ruhát kaphat. 

Lajos, én most így szeretlek.

 regilajos1.jpg

A kiinduló állapot

20428224_10155561184234244_826518680_n.jpg

20464437_10155564061764244_1287423838_n.jpg

lajos1.jpg

regilajos2.jpg

regilajos3.jpg

img_9109.jpg

img_9111.jpg

img_9115.jpg

img_9117.jpg

img_9120.jpg

Felhasznált festék: Otex alapozó Ligncolor  és Ligno wax, színtelen.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://skylarkfield.blog.hu/api/trackback/id/tr1713556831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása